Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Sricommerce: Journal of Sriwijaya Community Services by http://jscs.ejournal.unsri.ac.id/index.php/jscs
is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License..
References
- Anoraga, P. (2004). Manajemen Bisnis. PT. Rineka Cipta.
- Arifa, H. (2021). 5 Tips Agar Kamu Bisa Tetap Semangat Sepanjang Hari. https://www.idntimes.com/life/inspiration/arifa-h/5-tips-agar-kamu-bisa-tetap-semangat-sepanjang-hari-c1c2/4
- Azizah, F. N., Ilham, I. F., Aqidah, L. P., Firdaus, S. A., Astuti, S. A. D., & Buchori, I. (2020). Strategi UMKM untuk Meningkatkan Perekonomian selama Pandemi Covid-19 pada saat New Normal. OECONOMICUS Journal of Economics, 5(1).
- Farizki, F. I., Salamah, R., Mutiah, T. S. R., Wardhani, W. K., & Siddi, P. (2020). Penyuluhan Umkm Di Era New Normal Dengan Memprioritaskan Ekonomi Digital Marketing. SELAPARANG Jurnal Pengabdian Masyarakat Berkemajuan, 4(1), 620-623.
- Fornews.co. (2020). Produk UMKM di Kabupaten OKI didorong Masuk Marketplace. https://fornews.co/news/produk-umkm-di-kabupaten-oki-didorong-masuk-market-place/
- Ginanjar, A. (2019). Cara Membangkitkan Semangat Hidup yang Hilang. https://esqtraining.com/cara-membangkitkan-semangat-hidup-yang-hilang/
- Hanafi, A. (2021). Menumbuhkan Semangat Adaptasi Kebiasaan Baru Dalam Menjaga Produktivitas UMKM pada Era New Normal di Kota Madya Palembang. Jurnal Pengabdian Sriwijaya, 9(1), 1165-1169.
- Hasibuan, S. . M. (2005). Manajemen Sumber Daya Manusia. Bumi Aksara.
- Istiatin, I., & Marwati, F. S. (2021). Sosialisasi Berbagai Peluang Usaha Umkm Dan Ekonomi Kreatif Di Era New Normal Di Dusun Pinggir Desa Telukan Sukoharjo. Budimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(1).
- Media Indonesia. (2020). Pemkab OKI Beri Tambahan Modal Bagi Pelaku UMKM. https://mediaindonesia.com/nusantara/339053/pemkab-oki-beri-tambahan-modal-bagi-pelaku-umkm
- Mustamim, M., Ula, L. F., & Widyastutik, L. (2020). Inovasi dan Strategi Pemasaran Produk Industri Kecil di Era New Normal. Jumat Ekonomi: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1), 20-22.
- Nitisemito, A. S. (2001). Manajemen Personalia. Ghalia Indonesia.
- Panji, A. (1998). Psikologi Kerja. Rinka Cipta.
- Robbins, S. P. (2003). Perilaku Organisasi. PT. Indeks Kelompok Gramedia.
- Saputri, N.D.M., Yuliani, Y., Putri, Y.H. (2021). Peningkatan Kemampuan UMKM dalam Melakukan Analisis Kelayakan Usaha Agar Dapat Bertahan di Masa Pandemi COVID-19. Sricommerce: Journal of Sriwijaya Community Services, 2(2): 177-181. DOI: https://doi.org/10.29259/jscs.v2i2.69
- Simamora, H. (2004). Manajemen Sumber Daya Manusia. STIE YKPN.
- Thomas, A. J. (1971). The Productive School; A System Analysis Approach to Educational Administration. John Wiley & Sons.
- Tisnawati, E. S. (2005). Pengantar Manajemen. Kencana.
- Umar, H. (2000). Riset Pemasaran dan Penilaian Konsumen. PT Gramedia Pustaka.
- Yulianita, A., Marissa, F., Imelda, I., Asngari, I., Harunnurasyid, H., & Adnan, N. (2022). Pelatihan Peningkatan Kemampuan UMKM dalam Menyusun Laporan Keuangan Sektor Barang dan Sektor Jasa dengan Program MYOB di Masa Pandemi COVID 19. Sricommerce: Journal of Sriwijaya Community Services, 3(1): 81-88. DOI: https://doi.org/10.29259/jscs.v3i1.76
References
Anoraga, P. (2004). Manajemen Bisnis. PT. Rineka Cipta.
Arifa, H. (2021). 5 Tips Agar Kamu Bisa Tetap Semangat Sepanjang Hari. https://www.idntimes.com/life/inspiration/arifa-h/5-tips-agar-kamu-bisa-tetap-semangat-sepanjang-hari-c1c2/4
Azizah, F. N., Ilham, I. F., Aqidah, L. P., Firdaus, S. A., Astuti, S. A. D., & Buchori, I. (2020). Strategi UMKM untuk Meningkatkan Perekonomian selama Pandemi Covid-19 pada saat New Normal. OECONOMICUS Journal of Economics, 5(1).
Farizki, F. I., Salamah, R., Mutiah, T. S. R., Wardhani, W. K., & Siddi, P. (2020). Penyuluhan Umkm Di Era New Normal Dengan Memprioritaskan Ekonomi Digital Marketing. SELAPARANG Jurnal Pengabdian Masyarakat Berkemajuan, 4(1), 620-623.
Fornews.co. (2020). Produk UMKM di Kabupaten OKI didorong Masuk Marketplace. https://fornews.co/news/produk-umkm-di-kabupaten-oki-didorong-masuk-market-place/
Ginanjar, A. (2019). Cara Membangkitkan Semangat Hidup yang Hilang. https://esqtraining.com/cara-membangkitkan-semangat-hidup-yang-hilang/
Hanafi, A. (2021). Menumbuhkan Semangat Adaptasi Kebiasaan Baru Dalam Menjaga Produktivitas UMKM pada Era New Normal di Kota Madya Palembang. Jurnal Pengabdian Sriwijaya, 9(1), 1165-1169.
Hasibuan, S. . M. (2005). Manajemen Sumber Daya Manusia. Bumi Aksara.
Istiatin, I., & Marwati, F. S. (2021). Sosialisasi Berbagai Peluang Usaha Umkm Dan Ekonomi Kreatif Di Era New Normal Di Dusun Pinggir Desa Telukan Sukoharjo. Budimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(1).
Media Indonesia. (2020). Pemkab OKI Beri Tambahan Modal Bagi Pelaku UMKM. https://mediaindonesia.com/nusantara/339053/pemkab-oki-beri-tambahan-modal-bagi-pelaku-umkm
Mustamim, M., Ula, L. F., & Widyastutik, L. (2020). Inovasi dan Strategi Pemasaran Produk Industri Kecil di Era New Normal. Jumat Ekonomi: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1), 20-22.
Nitisemito, A. S. (2001). Manajemen Personalia. Ghalia Indonesia.
Panji, A. (1998). Psikologi Kerja. Rinka Cipta.
Robbins, S. P. (2003). Perilaku Organisasi. PT. Indeks Kelompok Gramedia.
Saputri, N.D.M., Yuliani, Y., Putri, Y.H. (2021). Peningkatan Kemampuan UMKM dalam Melakukan Analisis Kelayakan Usaha Agar Dapat Bertahan di Masa Pandemi COVID-19. Sricommerce: Journal of Sriwijaya Community Services, 2(2): 177-181. DOI: https://doi.org/10.29259/jscs.v2i2.69
Simamora, H. (2004). Manajemen Sumber Daya Manusia. STIE YKPN.
Thomas, A. J. (1971). The Productive School; A System Analysis Approach to Educational Administration. John Wiley & Sons.
Tisnawati, E. S. (2005). Pengantar Manajemen. Kencana.
Umar, H. (2000). Riset Pemasaran dan Penilaian Konsumen. PT Gramedia Pustaka.
Yulianita, A., Marissa, F., Imelda, I., Asngari, I., Harunnurasyid, H., & Adnan, N. (2022). Pelatihan Peningkatan Kemampuan UMKM dalam Menyusun Laporan Keuangan Sektor Barang dan Sektor Jasa dengan Program MYOB di Masa Pandemi COVID 19. Sricommerce: Journal of Sriwijaya Community Services, 3(1): 81-88. DOI: https://doi.org/10.29259/jscs.v3i1.76